Електронната трансформация на трудовите книжки. Регистър на заетостта и единен електронен трудов запис
1. Какво представлява регистърът на заетостта?
2. Кой има право на достъп до регистъра на заетостта и от кой момент страните по трудовото/служебното правоотношение ще имат достъп до регистъра на заетостта?
3. Какъв е редът за корекции в единния електронен трудов запис и кой може да ги извършва?
4. Как работникът или служителят може да ползва данните от електронния си трудов запис?
5. Има ли преходен период за въвеждането на електронния трудов запис? Какви са задълженията на работодателите, респективно на органите по назначаването, във връзка с прехода от хартиени към електронни трудови и служебни книжки?
6. Какво става, когато работник или служител, или държавен служител, установи, че е изгубил трудовата или служебната си книжка, или същата е била унищожена, след 1 юни 2025 г. или след 1 юни 2026 г.?
7. Трябва ли да се пазят хартиените трудови и служебни книжки?
8. Ще може ли от регистъра на заетостта да се види размерът на сумата, която следва да бъде запорирана от възнаграждението на работника или служителя, или на държавния служител?
9. Кога следва да бъде готов регистърът на заетостта и откога ще се прилага новата Наредба?
10. Кои текстове се промениха в Кодекса на труда, в сила от 1 юни 2025 г.?
Постановление № 267 от 29 юли 2024 г. за приемане на Наредба за вписване в регистъра на заетостта
Наредба за вписване в регистъра на заетостта
Наредба за трудовия стаж